Официален интернет сайт
ПРАВИЛА
за работа на Комисията за отпускане на еднократни парични помощи за домакинства по Решение на Общинския Съвет
за работа на Комисията за отпускане на еднократни парични помощи за домакинства по Решение на Общинския Съвет
I.Общи положения
1.Фонд „Помощи за домакинства по решение на Об.Съвет” е приет с решение на ОбС и е предназначен за отпускане на парична помощ за задоволяване на инцидентно възникнали здравни, както и за образователни нужди, комунално-битови и други жизнено важни потребности на лицата и семействата, живеещи по постоянен адрес на територията на община Радомир.
2.Дейността на комисията се изразява в предоставяне на парични помощи за задоволяване жизнено важни потребности на гражданите, когато това е невъзможно чрез труда им и притежаваното от тях имущество и след като са изчерпани възможностите за подпомагане по реда на Закона за социално подпомагане и правилника за приложението му, Закона за интеграция на хората с увреждания и правилника за приложението му, като се прилага индивидуален подход и оценка на конкретните потребности на лицата и семействата.
II.Ред за кандидатстване за отпускане на парична помощ
Парична помощ се отпуска въз основа на мотивирана молба – свободен текст до Кмета на Община Радомир, подадена от нуждаещият се или от упълномощено от него лице, придружена със следните документи:
1.Декларация за семейно, материално и имотно състояние;
2.Служебна бележка за шест месечните доходи на членовете на семейството / за пенсионерите – за размера на пенсията им/;
3.Служебни бележки от Дирекция „БТ” за безработните членове на семейството;
4. Удостоверения за декларирани данни от Дирекция „МДТ” –Радомир за всички членове на семейството;
5.Медицински експертизи, медицински свидетелства, решения на ТЕЛК или ЛКК;
6.Писма от РОЗК дали заплаща частично, пълно или не заплаща въпросното лечение;
7.Фактури и касови бележки, които удостоверяват направените разходи за лечение;
8. За абитуриенти - сираци се представя служебна бележка от училището, в което учат
9.При необходимост се изискват и други документи.
III.Състав и функции на комисията
1.Съставът на комисията е определен със заповед на Кмета на Община Радомир.
2.Комисията разглежда подадените молби, придружени с всички необходими документи, и взема решение след преценка на:
а) Доходите на лицето и семейството;
б) Имущественото състояние;
в) Семейното положение;
г) Здравословното състояние;
д)Трудовата заетост;
е) Възрастта;
ж)Други констатирани обстоятелства.
3. Отпусканата парична помощ е в размер на 50% и не повече от 75% от действително направените /или необходими/ разходи за лечение или други потребности, доказани със съответните разходни документи.
4.Комисията по преценка изисква в някои случаи лицата да представят отчет за отпуснатата парична помощ, както и разходни или други документи, доказващи, че средствата са изразходвани по предназначение.
5.Комисията прави предложение, придружено с протокола от заседанието на Комисията, до Кмета за отпускане на парична помощ.
6.Комисията провежда заседания не по-рядко от веднъж месечно и в срок до 30 календарни дни от постъпване на молбите, предложенията се внасят за обсъждане в Общински съвет- Радомир и решенията се вземат при кворум повече от половината от присъстващите членове на комисията.
7.Заседанията се протоколират от оторизираният за това служител.
8.Председателят на Комисията:
а) Свиква заседанията;
б) Ръководи ги;
в) Координира работата на комисията;
г) Контролира изпълнението на решенията на комисията.
9.Протоколчикът на Комисията:
а)Следи за подадените молби и съпровождащите ги документи от гражданите и прави предложение на председателя за свикване на Комисията;
б) Уведомява членовете на комисията за деня и часа и проекта за дневен ред на заседанията;
в) Отговаря за своевременното и качествено изготвяне на протоколите от заседанията;
г) Организира информирането на гражданите за решенията на комисията.
Настоящите правила са приети с Решение №104/20.07.2007г. на Общински Съвет Радомир .
М К Б П П М Н
/ Местна комисия за борба с противообществените прояви при малолетни и непълнолетни /
Със заповед на Кмета на общината, на основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА и чл. 6, ал. 1 и ал. 2 от Закона за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, е определена комисия в състав:
Председател : Любка Димитрова - зам. кмет на Община Радомир,
Зам.Председател: Искра Мутафова - н-к отдел "Култура, образование, социални дейности и спорт""
Секретар: Емилия Балабанова - МКБППМН
Дейност на МКБППМН и нейният секретар:
1. МКБППМН взаимодейства с всички институции на територията на района /ДПС, Районна прокуратура, Отдел " Закрила на детето " /, които имат пряко отношение към малолетните и непълнолетните извършители на противообществени прояви.
2.Подготвя и организира разглеждането на възпитателни дела на малолетните и непълнолетните и контролира изпълнението на възпитателните мерки.
3. Ръководи и контролира дейността на обществените възпитатели.
4.Подготвя отчет за дейността си който предлага на пленарно заседание на комисията
5. Попълва образците на НСИ
6.Изготвя Общинска Социално - Превантивна програма за период една учебна година.
7. Реализира приетата програма по предварително обозначени срокове.
Консултативен кабинет и приемна на обществения възпитател:
В консултативния кабинет се извършват консултации от социален работник и психолог за недопускане на повторни противообществени прояви.
В приемната на обществения възпитател се провежда разяснителна, превантивна и корекционна възпитателна работа с малолетни и непълнолетни с наложени възпитателни мерки.
По-случай „Деня на психичното здраве"-10 октомври има открита консултативна телефонна линия:
телефон на Доверието 0777 / 80 292 или 0875 300 073